zaterdag 14 september 2019

8 september, Boone Plantation

Sinds ik weet dat we deze reis gaan maken verheug ik me al op vandaag! Op de route van Savannah naar Myrtle Beach ligt namelijk de Boone Plantation, de filmlocatie van North & South!
Ik heb altijd geroepen dat ik daar een keertje langs wilde en nu we er zo dichtbij zijn kon ik die kans niet laten schieten.

Omdat het vandaag zondag is, gaat de plantage pas om 12 uur open. We hadden dus een aantal uur te overbruggen en zijn rustig aan die kant op gereden met onderweg nog een Starbucks stop en een natuur stop bij Donnelley wildlife park.


 
 
Net na 12 uur reden we het terrein van Boone plantation op. Waar wij nu met de auto reden, reed Patrick Swayze jaren geleden met zijn paard. Ik zie hem zo gaan......
 
 
We begonnen met een rit over het terrein en zijn daarna zelf even een rondje gaan lopen, we hadden immers nog even tijd voor de rondleiding door het huis begon.



We zijn langs de slavenhuisjes gelopen, en naar het boothuis.

Het plantagehuis is zo leuk om te zien, dat ken ik namelijk uit North & South, de serie die ik meerdere malen gezien heb. De huistour hadden we over kunnen slaan, we hebben een half uur in de bibliotheek gestaan en kregen een zeer uitgebreide geschiedenis les. Dat duurde ons net even te lang.



Al met al hebben we hier een behoorlijke tijd doorgebracht en was ik blij dat ik het nu eindelijk gezien had. Weer iets wat ik van mijn lijstje kan strepen :)

De volgende stop was ons hotel in Myrtle Beach, Westgate  Myrtle Beach Oceanfront resort. Fijn hotel direct aan het strand. Je kon wel merken dat het echte seizoen al over is. Het was stil op de Boardwalk. We zijn daarom maar even doorgereden naar Broadway at the Beach, een uitgaansgebied met winkels, restaurantjes en attracties. Hier hebben we iets te eten gehaald wat we op de kamer hebben gegeten.

Vandaag was echt een dag met gouden randje, om nu eindelijk eens op Boone Plantation rond te lopen was voor mij heel bijzonder. (ik liep zo te stuiteren dat zoonlief me een paar keer aankeek met het idee of ik wel goed bij mij hoofd was :)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten